Kreativitet, bevægelse og motivation forbundet med en høj faglighed kendetegner mig som vikar. Lige netop dette samspil giver det bedste udgangspunkt for læring og skaber inkluderende rammer for eleverne. Med de nyeste tanker indenfor mine linjefag; dansk, kristendom og historie forbinder jeg min kreativitet med struktur og tålmodighed, hvilket for mig er essensen af godt vikararbejde.
2021: Vikar, Løgstør Skole, 9670 Løgstør
- Underviser for sårbare elever
- Støttepædagog for sårbare elever
Resultat: Under dette arbejde tilegnede jeg mig især kompetencer indenfor inklusion, da jeg skulle undervise og støtte sårbare elever fra 4-9 klassetrin under corona. Her tilegnede jeg mig også gode relationskompetencer, da jeg skulle støtte eleverne i de problematikker, de oplevede såsom ensomhed.
2018 – 2022: Læreruddannelsen, UCN, Mylius Erichsens vej, 9000 Aalborg:
Udover mine tre grundfag listet og grundfag indenfor det pædagogiske område har jeg ydermere haft fagmodulet: Eksperimenterende IT i skolens fag, hvilket har givet mig kompetencer i varierende IT-programmer og innovative metoder. Derudover har jeg tilvalgt modulet Voksen- og ungdomspædagogik, der har givet mig kompetencer til at arbejde med unge og voksne samt de problematikker, som kan opstå, når man står og skal videre i uddannelsessystemet. Det sidste relevante modul jeg har tilvalgt, er Elever i komplicerede læringssituationer, hvor jeg har tilegnet mig viden og kompetencer indenfor de forskellige diagnoser og værktøjer såsom neuropædagogik og low arousal.
- Dansk, 4.-10. klassetrin
- Kristendomskundskab/religion
- Historie