Jeg er uddannet lærer til sommer og søger en stilling som lærervikar. Både relationsarbejdet, klasseledelsen og didaktikken spiller selvfølgelig en vigtig rolle for mig som lærer. Jeg vil skabe et klasserum, som inkluderer den enkelte elev således, at alle føler sig hørt og værdsat. Min undervisning bygger på gensidig respekt, hvor jeg som lærer ikke stiller mig over eleverne, men hvor alle er lige meget værd, uden at jeg taber rollen som klasselederen. Jeg ved, at alle elever er forskellige og har forskellige kompetencer. Derfor fokusserer jeg på elevernes styrker og inddrager dem som en ressource i undervisningen. Min undervisning er struktureret, der bliver sæt tydelige mål for enhver time og der lægges vægt på indarbejde routiner ved siden af alsidige arbejdsformer og en differentieret undervisning. Jeg inddrager desuden bevægelse i min undervisning i form af aktiviteter eller brainbreaks. Jeg har en rolig, men smilende personlighed, som også kommer til udtryk, når jeg underviser. Eleverne skal føle sig trygge og velkomne, men jeg formår også at være konsekvent og stille tydelige rammer op for eleverne.
Jeg har været igennem tre praktikker på læreruddannelsen, hvor hver praktikperiode varede i 6 uger. Jeg har undervist en 2. klasse i dansk, en fjerde klasse i dansk og musik og 5-9 klasser i tysk. Desuden har der været kortere praktiske forløb under uddannelsen, hvor jeg har undervist på forskellige skoler. Desuden er jeg uddannet svømmelærer og er specialiseret indenfor elever med skriftsprogstilegnelsesvanskeligheder, tosprogede elever og bevægelse i undervisningen.