Motiverende og relevant engelskundervisning med varierede og autentiske materialer. Desuden undervisning i filosofi/etik som valgfag.
Jeg er cand.mag. i engelsk (hovedfag) og filosofi (sidefag). Sprog og især fremmed-sprogstilegnelse er min største faglige passion, og jeg har arbejdet med Engelsk sproglæring og skriftlig motivation i mit bachelorprojekt og kandidatspeciale. Jeg har et særligt fokus på, hvordan autentiske og digitale medier samt elevernes egne eksterne interesser og identiteter kan inddrages i gymnasieundervisningen for at fremme læring såvel som motivation og gøre undervisningen relevant for hver individuel elev, deres liv og hverdag. Hvad angår filosofien, brænder jeg mest for etik og især moralsk relativisme og multikulturalisme. Jeg nyder at tilegne mig ny viden, stifte bekendtskab med perspektiver ulig mit eget og generelt udvide min horisont.
ERHVERVSERFARING
2024: Årsvikar i engelsk, Maribo Gymnasium
Deltidsvikariat i engelsk på Maribo Gymnasium med undervisning af en 1.g-klasse og en 1.hf-klasse.
Reference: Rektor Michael Levy Bruus, tlf.: 50 91 51 84, e-mail: [email protected]
2021: Instruktor til engelsk sprogstøtte, Syddansk Universitet
Instruktor i kurset Designteori I på Designkultur og Økonomi-uddannelsen. Rettede og gav feedback på opgaver mhp. at hjælpe de studerende med engelsk såvel som generel akademisk skriftlighed.
2018: Lektiehjælper, Mulernes Legatskole
Hjalp andre elever med lektier og afleveringer i gymnasiets lektiecafé.
UDDANNELSE
2023: Cand.mag. engelsk & filosofi, Syddansk Universitet
Modtog udmærkelse fra det akademiske råd ved Det Humanistiske Fakultet.
Speciale omfattede en empirisk undersøgelse af, hvordan gymnasieelevers motivation i skriftlig engelsk kan øges via inddragelse af eksterne medier og interesser. Bestod med et 12-tal
Karaktergennemsnit: 11,6.
KOMPETENCER & erfaring
- Undervisningskompetence i engelsk og filosofi.
- Fremmedsprogstilegnelse af engelsk i dansk gymnasiekontekst.
- Inddragelse af elevernes eksterne interesse, identiteter og motivation i undervisningen.
- Inddragelse af autentiske, ikke-traditionelle medietyper (videospil, tv-serier mm.) i undervisningen.
- Faglig hjælp til andre studerende.
- Erfaring med at læse og give sproglig og strukturel feedback på universitetsstuderendes skriftlige afleveringer.
- Erfaring med at hjælpe gymnasieelever med lektier og afleveringer.