Jeg er uddannet lærer og kognitiv mentor, og har en mangeårig baggrund som udøvende
billedkunstner og har hele mit liv dyrket det kreative og nytænkende.
Jeg er empatisk, god til at lytte og spore mig ind på den enkelte og skabe en ægte og tillidsfuld kontakt.
Som person er jeg harmonisk og afbalanceret, hvilket ofte smitter af på omgivelserne. Jeg er
empatisk, god til at lytte og spore mig ind på den enkelte og skabe en ægte og tillidsfuld
kontakt. Jeg værdsætter mangfoldighed og ser forskellighed som en styrke, og er et meget fordomsfrit menneske, der går åbent og nysgerrigt til mine omgivelser.
i undervisningen prioriterer jeg, at eleverne er aktive medspillere, og at styrke elevernes motivation og lyst til at lære og udvikle sig. Rent lærerfagligt er jeg i den forbindelse stor tilhænger at tværfaglige og projektorienterede forløb.
Mine værdier handler meget om, at se styrker og potentialer i alle elever, uanset faglige niveau, forudsætninger, baggrund mv. Her vil jeg støtte op om, at elevernes forskellige styrker bliver værdsat og får lov at blomstre, således at miljøet bliver farvet af rummelighed og respekt for forskellighed. Dette skaber rammer for, at der er mange måder at ”være den gode elev” på, uanset hvad man har med sig i bagagen.
Udover min lærerfaglige og kunstneriske baggrund, har jeg gennem mentoruddannelsen tilegnet mig værktøjer til at støtte og motivere eleverne. Jeg har blandt andet viden om psykisk sårbarhed, forskellige samtaleteknikker, selvtillids og selvværdstræning, konflikthåndtering, motivationsskabende redskaber, kognitive øvelser, coaching osv