Som universitetsuddannet har jeg lært en del om kommunikation, samarbejde og rapportskrivning på studiet som jeg er sikker på vil være meget nyttig i forbindelse med undervisning/videreformidling som lærervikar.
Under min uddannelses specialeforløb deltog jeg i et af Geologisk Undersøgelses (GEUS') Energi og Forskningsprojekter og samarbejdede blandt andet med min specialevejleder og flere af eksperterne fra GEUS.
I flere års ansættelse hos Post Danmark udarbejdede jeg blandt andet undervisningsmaterialer og instruktionsvejledninger til instruktører af nyansatte.
Jeg har i de sidste år arbejdet med blandt andet informationsformidling, support og sikring af løsning af praktiske opgaver på flere arbejdspladser før ansættelsesforløb som it-supporter og teknisk rådgiver (jeg blev færdig med it-supportuddannelsen medio februar 2017) og erfaringer fra disse to af mine sidste arbejdspladser (for et vikarbureau med outsourcede opgaver for blandt andet Vestas og YouSee) har givet mig en masse ekstranyttig erfaringer/rutine der er meget nyttig til både kommunikation og undervisning.
Jeg har taget en Naturvidenskablig Kandidatuddannelse i Geologi på Århus Universitet. Under uddannelsen til geolog er jeg blandt andet blevet undervist i matematik, fysik, kemi og meteorologi.
Matematik: I matematik på geologistudiet havde vi blandt andet om integraler og differentialer som pensum.
Fysik: I fysik gennemgik vi mekanik (Newtons love, bølgelære, magnetisme, elektrostatik, koncentrisk bevægelse mm.), termodynamik (den første og anden termodynamiske lov) og kernefysik.
Kemi: Pensum i kemi var fortrinsvist om uorganisk kemi (mineralogi) men selvfølgelig også en del om syre/baser, reaktionsligninger og meget andet vigtigt om faget kemi.
Geografi/naturteknik: I uddannelsen til geolog blev der også undervist i overfladegeografi og meteorologi. På overbygningen til min kandidatgrad i geologi/sedimentologi blev vi undervist en del i pladetektonik, vulkanisme, aflejringsmiljøer, glaciale landsskabsdannelse og kulbrinter (dannelsesbetingelser og sammensætning). I forbindelse med mit speciale samarbejdede jeg med min specialevejleder med indhentning og bearbejdning af vigtige data (med forsøg på udvikling af nye kvantifikationsmetodikker til bestemmelse af organiske og uorganiske bestanddele i boreprøver i olie/gas efterforskning) til et af Danmarks Geologiske Undersøgelses (GEUS’) energi og forsknings projekter.
Engelsk: Jeg har gået i engelsksproget skole de første syv år af mit skoleforløb og derfor både taler/skriver/læser flydende engelsk. Jeg har for to år siden boet og arbejdet for et fransk firma med kundesupport i den irske hovedstad Dublin og talte selvfølgelig engelsk hele tiden i et halvt år under dette arbejdsforløb. Jeg læser ofte engelske bøger og læser samt taler nærmest engelsk lige så godt som mit modersmål.
Historie/Samfundsfag: Jeg er meget interesseret i både historiske og samfundsfaglige emner og er derfor ganske god indsigt indenfor begge fag selvom det mest er tilegnet via selvstuderier.