Når jeg underviser, er mit fokus altid at møde den enkelte elev på vedkommendes nærmeste udviklingstrin. Jeg er ambitiøs på elevernes vegne og deler min passion for fagene, jeg underviser i. Jeg har på tidligere skoler været vant til at samlæse elever fra flere klassetrin, og jeg har derfor erfaring med undervisningsdifferentiering.
Det er vigtigt for mig, at undervisningen giver mening for den enkelte elev. Jeg skaber derfor så meget som muligt forbindelser til det omgivende samfund. Jeg anvender også gerne bevægelse og smålege i undervisningen for at hjælpe med at bevare undervisningsfokus og elevernes lyst til at lære.
Jeg har været vant til at samarbejde med kolleger om undervisningen og mener, at det udvikler os som lærere og gør undervisningen bedre for eleverne.
Jeg hedder Stefan og har mange års erfaring med undervisning på efterskoler og friskoler i forskellige fag og for forskellige aldersgrupper.
Jeg har ført flere hold til Folkeskolens Prøve i skriftlig engelsk, mundtlig engelsk, skriftlig tysk, mundtlig tysk og idræt. Jeg har desuden undervist i musik på mellemtrinnet.
Jeg har erfaring med at anvende IT i undervisningen, hvilket både gælder anvendelse af Smartboard og interaktive øvelser på elevernes computere. Det er vigtigt, at undervisningen på den måde matcher udviklingen i det omgivende samfund. Samtidig er jeg fortaler for, at den bedste indlæring kommer ved at anvende forskellige indlæringsmetoder, hvor almindeligt mundtligt og skriftligt arbejde også skal have sin plads. Jeg har også kendskab til anvendelse af CD-ord og App-writer som kompenserende hjælpemiddel for elever med ordblindhed og indlæringsvanskeligheder.