Tre ord der kendetegner mig som underviser og person er anerkendelse, tålmodighed og tiltro.
Jeg møder eleverne der hvor de er og forsøger altid at få deres styrker i spil.
F.eks. bruger jeg gerne små spil eller tegninger til at illustrere, selvom jeg personligt er meget dialog orienteret i min indlæring.
Derudover oplever jeg, at børn og unge opfatter mig som en naturlig autoritetsfigur og tillidsperson uden der skal råbes højt, hvilket bidrager et godt læringsmiljø, hvor der er plads til at tænke.
2018 arbejdede jeg fra marts og indtil sommerferien(inden uddannelsesstart) som pædagogmedhjælper hos Børnehuset Baunegården i Albertslund, hvor jeg primært skulle facilitere udendørsleg, der foregik på tværs af aldergrupper og i samspil med Klub Baunegården.
Efter jeg afsluttede min HF har jeg fra august 2022 - april 2023 kørt en "fri" lektiecafé på Vestskoven Gymnasium, hvor jeg har vejledt elever i alt fra matematik til engelsk grammatik til biologi til samfundsfag og større opgaver.
En del af dette bestod også i at assistere med informationssøgning og facilitere omsætning af mundtligt stærke elevers tanker til skrift og omvendt.
Siden januar 2023 har jeg været aktiv mentor hos MentorDanmark, hvor jeg primært underviser folkeskoleelever. Udover at arbejde med lektiehjælp til ofte fagligt udsatte børn og unge, så ligger der også en socialpædagogisk indsats i nogle forløb. Der navigeres i ungdomsliv og familieliv såvel som diagnoser: ADHD, autisme, ordblindhed osv.